ביה"ד הצבאי החליט: עונש של 18 חודשי מאסר; ערעורו של אזריה נדחה

    קובי פינקלר 5 Comment on ביה"ד הצבאי החליט: עונש של 18 חודשי מאסר; ערעורו של אזריה נדחה

    בית הדין הצבאי לערעורים דן כעת בערעורו של אלאור אזריה על הרשעתו בהריגה • השופטים קבעו כי אלאור אזריה אמר את המשפט – "הוא דקר חבר שלי, ולכן מגיע לו למות" • צ'רלי אזריה לפני הדיון: "באנו לשמוע זיכוי" | בית המשפט קבע: ערעורו של אזריה נדחה | במהלך הדיון אמו של אזריה מיררה בבכי ואמרה: "התנהגנו הכי טוב שאפשר"

    צילום: אבשלום ששוני / פול מעריב
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית הדין הצבאי לערעורים הוקראה לפני זמן קצר הכרעת הדין בערעורו של אלאור אזריה. בית הדין בראשותו של השופט אלוף דורון פיילס, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים.

    אזריה, שוהה כעת במעצר בית וזאת לאחר שסגנית נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, תא"ל אורלי מרקמן, הורתה לפני מספר שבועות שעם שחרורו מצה"ל יועבר החייל אלאור אזריה למעצר בית מלא עד להכרעה בערעורו שכאמור, תתקיים מחר. "במקרה שלפנינו" כתבה בפסק דינה "משהורשע המבקש בעבירת ההריגה ונוכח עונש המאסר בפועל, יש להתנות את שחרורו במעצר בית מלא", קבעה השופטת. עם זאת ציינה השופטת כי אזריה יוכל לצאת מביתו לתפילות השבת בליווי בן משפחה.

    בהכרעת הדין אמרו השופטים כי עם הערעור הגיש המערער בקשות לראיות נוספות, המערער הגיש סיפורים על 15 מקרים שלדעתו זהים בחומרתם לעניינו. אך בית הדין דחה אותן, משום שבנסיבות המקרה לדעת התביעה לא היו ראיות החדשות רלוונטיות או לשנות את תוצאת המשפט.

    בנוגע לעבירת ההריגה – אנו בוחנים את סוד העבירה והרכיב התוצאתי שלה. עבירת הריגה היא הליך תוצאתי של מחשבה פלילית המערער אינו חולק על היסוד הפיסי של העבירה והירי מטווח קצר. היורה הודה כי ירי שכזה נוטל את חייו של אדם בסבירות גבוהה. הסנגור אישר כי המערער ירה על מנת להרוג. אין עוד מחלוקת על קיומו של קשר סיבתי בין הירי שביצע המערער למותו של המחבל- היורה טען כי הירי היה מוצדק ותאם את הוראות הפתיחה באש.

    ביה״ד קיבל את עדותו של רב״ט ת' במלואה, לפיה לאחר הירי אמר אזריה כי ירה במחבל מכיוון שדקר חבר שלו ולכן מגיע לו למות. והשופטים קובעים באופן סופי כי אלאור אזריה אמר את המשפט – "הוא דקר חבר שלי, ולכן מגיע לו למות".

    השופט פיילס הסביר מדוע דחה את הבקשה האחרונה של שפטל, להגיש כראיה את הסרטון מהפיגוע בהר הבית וציין כי אינה רלוונטית למקרה זה.

    השופטים אמרו כי העד רב"ט ת.מ אישר שאמר לאלאור בשטח כי הירי שביצע לא היה תקין.

    השופטים התייחסו לעדות המ״פ תום נאמן וקבעו כי היא בעייתית אין להעניק לה משקל כבד. המ"פ נאמן אמר כי לא שמע את אלאור אומר שצריך להרוג את המחבל.

    השופטים: "בעדותו של רס"ן נעמן נמצאו סתירות רבות. הוא טען בתחילה שהסכין הייתה במרחק סנטימטרים ספורים מהמחבל ולאחר מכן שהסכין הייתה במרחק 80 ס"מ מהמחבל, מה שלא עולה בקנה אחד עם הסרטונים".

    השופטים קבעו כי הגרסה של אלאור אזריה לא מהימנה, והיא הייתה גרסה מתפתחת. ואין לתת בה אמון.

    השופט פיילס מציין כי גם לאחר צפייה בדקדקנות בסרטונים מהזירה לא זיהינו שום נחיצות בפעולת המערער בביצוע הירי או מצב קיצון. לא התרשמנו משום סיכון פיזי מידי שנשקף לחייו  והצדיק לירות בראש "המערער נצפה מוסר את הקסדה לחברו, ולא בתנועה נמרצת. אם נשקף לו סיכון מידי פיזי, מסירת הקסדה אינה הולמת התרשמות זו. אלאור דרך את נשקו בזהירות והכין עצמו לירי, זוהי לא התנהגות אופיינית לזירת פיגוע טרור"

    לאחר הקראת דין ארוכה ביותר ובהם לא חסכו השופטים את שבט לשונם, אמרו השופטים כי "להשקפתנו יש לתת עונש מתון. העונש נשאר על שנה וחצי מאסר".

    עורך דינו של אלאור אזריה יורם שפטל הקריא מחוץ לדיון מכתב של אדם שהגיע אליו, אשר מספר על הדרך בה היו מנטרלים מחבלים בעבר: "יצא לי להיות נוכח באירוע חבלני, בו הרגו שני מחבלים שתי חיילות ופצעו שישה אחרים. אני ועוד חייל ירינו ופגענו, ולשניהם בוצע לאחר מכן וידוא ההריגה על ידי כוחות הביטחון. זה היה הנוהל המקובל אז. היו מפשיטים אותם לבדוק האם יש עליהם חגורת נפץ, דורכים עליהם, דורכים על הידיים שלהם על מנת לוודא שלא יפעילו אותה, אני מצרף תמונה למקומון של באר שבע, כך ניתן לראות את אשר נעשה. אחד החיילים דורך על יד אחת, השני דורך על יד שנייה, השלישי מבצע וידוא הריגה, דקות רבות אחרי שהמחבל כבר מנוטרל".

    "ולכן, עצם העמדתו לדין בבית דין צבאי של אלאור הוא חטא, ועצם העובדה שהוא לא רק עמד לדין, אלא הורשע, זה עיוות דין בשיאו. עוד פחות מחצי שעה, לבית הדין תהיה הזדמנות פז לתקן את העוול המחפיר, שזוהי רוח צה"ל. אלאור נהג באופן מאוד מתון. את הקורבן אלאור העמידו לדין. זוהי רוח צה"ל. אמר שפטל.

    צ'רלי אזריה, אביו של אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, פנה לקהל באולם לפני הכרעת הדין בערעורו ואמר כי "נקבל את הכרעת דין. בבקשה לשמור על איפוק בכל מצב כפי שעשינו עד היום".

    ח"כ מייקל אורן (כולנו) המשמש כסגן שר במשרד ראש הממשלה קרא היום (ראשון) לשנות את הוראות הפתיחה באש בצה"ל ולהבהירן. זאת, ברקע הקראת הכרעת הדין בערעורו של אלאור אזריה. "לא ייתכן שחייל או אזרח התופס מחבל בעיצומו של פיגוע יחליט אם אותו מחבל מנוטרל", אמר אורן. "נהפוך הוא, במצב כזה צריך לוודא סופית שמחבל לא יכול לגבות קורבנות נוספים. שינוי זה היה מונע את כל הפרשה הזאת, וכל עוגמת הנפש והכאב שנגרמה למדינה".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      בושה למדינת ישראל

    2. 4

      כמה מושכים את המשפט הזה? די שיגמרו עם זה כבר…

      1. גמרו עם המשפט אבל לא לטובת אלאור

    3. 3

      לא יאומן מה חייל במדינת ישראל צריך לעבור בגלל שהרג מחבל…הקם להורגך השכם להורגו חכמים אמרו זאת חבל שהמדינה הולכת לפי הדעות המעווותות של העולם במקום ללכת לפי התורה הקדושה אור עיננו

    4. 2

      האם נאמר שזה לא יריקה זה גשם… השופטים בוודאי כולם שמאלנים ורחוקים מלב שלטוהר המידות – איזה מידות יש להם ? מידת האכזריות ? מידת ה"לדפוק" את המונעים פיגועים ?